onsdag 4. desember 2013

Visualisering av et ordtak eller en ytring

 Med en gang vi fikk oppgaven om å lage ordtak med bilde i Photoshop viste jeg med en gang hva jeg skulle ha på oppgaven, men var litt usikker på hva jeg skulle ha som tema på bildet som skulle være med. 

Ordtaket jeg valgte ble et ordtak av en kjent youtube stjerne/komiker som heter Ryan Higa aka. Nigahiga. Etter mye utprøving av bilder og ideer som kunne passe til bildet fant jeg på ideen om en hval som svømmer blant stjernene.

 Budskapet på det ferdige bildet er at man ikke skal si nei hele tiden, men "go for it" som da kan vise seg å være verdt strevet, og at man ikke har noen grenser på hva man kan gjøre.


Det jeg startet med var å ta et bilde av universet og justere hvor lyst bildet skulle være. Deretter satte jeg på et ut klipt bilde av en knølhval som er kjent for å hoppe opp i lufta som om den ønsker å fly. Et problem med dette var at jeg måtte finne et passende bilde med en passende stilling på hvalen, og deretter måtte jeg justere farger å klippe.
Etter at hvalen var gjort klar speilet jeg den slik at den ble motsatt vei, som om den kom ut fra lyset på høyresiden av bildet. Etter at jeg hadde tilpasset bildene til hverandre, satte jeg på skriften som jeg bøyde og justerte fargene på bokstavene slik at skrifta passet bedre med bildet.
Bildet endte med en hval som tok sjansen å fikk svømme i rommet, med et sitat som handler om at man noen ganger må ta sjansen.
Alt i alt ble jeg rimelig fornøyd med bildet, spesielt med fargene som passer godt sammen.
"if you only say no, you`ll never say yes"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar