torsdag 19. desember 2013

Tegneperiode

GRÅTONE-SKALA
Det første jeg gjorde da vi fikk oppgaven om å lage gråtone-skala var å måle opp elleve firkanter på 3x5cm. Jeg startet med å fargelegge det mørkeste og gikk over til det lyseste. Noe som var vanskelig var å få fargene jevnt fordelt og å ikke tegne utenfor linjene.
DEL AV ET BILDE
Da jeg fikk delen av et bilde (til høyre i tegningen) viste jeg absolutt ikke hva jeg skulle tegne, men plutselig så jeg at det lignet litt på formen av et smilefjes. Etter hvert som det tok form begynte jeg med de lysere delene av tegningen. Jeg brukte mye tid på å få bildet så helt som mulig.
Det jeg ble mest fornøyd med er at bildet så veldig helt ut da det bli ferdig, med synes at jeg kunne arbeidet bedre med linjene.
KROKI

Krokioppgaven gikk ut på å tegne et eple med kun gråblyanter. Blyantene vi fikk beskjed av læreren om å bruke var B2 og B5. Vi hadde flere små oppgaver med å tegne eple der vi hadde et halvt minutt på å gjøre ferdig, der meningen var å lære teknikker.
På sluttoppgaven fikk vi tre minutter på å tegne et eple, med en valgfri teknikk. Læreren hadde lagt et eple ved en lampe slik at skyggene ble mer tydelige. Det jeg brukte lengst tid på var de mørkeste delene, fordi at det var det som ga mest 3D effekt på bildet.
Jeg ble rimelig fornøyd med bildet til slutt, særlig formen og de mørkeste skyggene. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar