torsdag 19. desember 2013

Hode/byste i kjeramikk

Det første jeg gjorde var å bestemme meg for hva jeg skulle lage, jeg kom raskt med ideen om å lage en nisse. Den første delen av prosjektet var å ta en plate med pinne på, å pakke den inn med papir. Deretter begynte jeg med å dekke papiret med leire, og med en større leireklump på toppen som skulle bli selve hodet.

Etter hvert begynte jeg å sette på ting som kule på lua, øyenbryn, detaljer på lua osv. 

Da nissen skulle tas av pinnen for å brennes, hadde den satt seg fast slik at jeg nesten måtte dele hele nissen i to deler for å få den av. Jeg måtte sette sammen der jeg hadde skjært etter at jeg hadde fått den av.

Etter at nissen hadde blitt brent første gang, pusset jeg den slik at noen deler skulle bli lysere til slutt. Deretter "malte" jeg den med svart keramikkmaling som jeg deretter finpusset med en våt svamp ved å tørke av den malingen som ikke havnet i sprekker osv. Deretter ble den brent en siste gang.

Jeg er relativt fornøyd med produktet, men synes at halsen ble litt slurvete laget og skulle gjerne brukt mer tid på den. 














  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar