torsdag 19. desember 2013

Toving. Tema: Oppbevaring

Det første jeg gjorde var å lage en skisse av det jeg hadde tenkt å lage. Jeg fant raskt ut at jeg hadde lyst til å lage et pennal. Etter litt planlegging osv. fant jeg også ut alt pennalet skulle være grått med gult og blått lokk, grunnen for fargene var for å skape kontrast og at det er farger jeg generelt liker.
Det første jeg gjorde var å lage en form etter målene på malen jeg hadde laget, av en sprayflaske med bobleplast rundt.

Etter hvert som jeg fikk lagd så mange ullflak som jeg trengte begynte jeg å legge de rundt formen og tove dem sammen. Det var veldig viktig å ha varmt vann hele tiden mens jeg tovet. Da formen hadde blitt tovet nok klippet jeg opp der åpningen skulle være, tok ut formen som var inni, vrengte den og tovet den andre siden.
Da selve pennalet var ferdigtovet begynte jeg med lokket som skulle være blått ytterst og gult innerst. Deretter når det ferdige lokket var ferdigtørket festet jeg det til den andre delen med å bruke tørrfilting, som er å bruken en nål med små tagger på til å stikke sammen to deler. Da det var ferdig manglet jeg bare å sette på knapper som jeg sydde på for hånd.

Under dette prosjektet har jeg lært mye om div. ullarbeid. Blant annet har jeg lært hvor varmt vann man trenger og om flere teknikker man kan bruke.
Jeg ble ganske fornøyd med denne oppgaven, jeg ble overasket over hvor kort tid det tok å tove sammen ting, og er egentlig fornøyd med mesteparten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar