mandag 2. desember 2013

Oppbevaringsboks

Skisser
Vi fikk oppgave i produksjon om å lage en eske/boks i collageteknikk.
Det første vi gjorde var hovedsaklig å komme opp med ideer og å skissere.
Da vi startet å skjære ut selve delene til boksen med målene fra malen vi fikk, måtte være veldig nøyaktige med utskjæringen av delene. Etter at vi hadde skjært ut delene begynte vi å tape sammen delene til en boks med maskering-tape. For meg var det veldig viktig å tape på de plassene som var mest utsatt for slitasje ekstra mye for å få litt bedre kvalitet på boksen.
Da boksen ble satt sammen begynte vi å grunne boksen med hvitmaling, både innvendig og utvendig.
Det neste vi gjorde var å sette på fargene(silkepapir). fargene jag valgte for lokket var gult som grunnfarge med rød og grønn som vokste ut fra hver sin side. Fargene grønn og rød før å få mer kontrast og for å få det til å passe godt sammen. På bunnen valgte jeg hvit som grunnfarge for å skape et mer tydelig skille mellom de to delene. Jeg brukte kun hvit og grønn på bunnen for ikke å få det for rotete med mye farger.

Da eskene var ferdige tok vi med boksene for fotografering i et lite hvitt rom for å ta bilder i.

Noe av det jeg ble mest fornøyd med er fargene og kontrastene på oppbevaringsboksen min(grønn og rød). Jeg ble også fornøyd med at boksen ble fast og sterk og kunne lett åpnes og lukkes, men synes at jeg kunne brukt litt lengre tid med den nedre delen av boksen.

  

  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar