tirsdag 17. desember 2013

Forkle


Det første jeg gjorde på denne oppgaven var å måle bredden og lengden på forkleet etter hva som passet kroppen min. etter at jeg hadde fått skrevet ned målene i skisseboka begynte jeg å lage en pappirmal med størrelse 1:1. Etter formen og størrelsen ble ferdige på malen begynte jeg å måle å plassere lomme/lommer som jeg skulle ha på.
Da pappmalen var ferdig begynte jeg på selve forkleet. hovedfargen jeg valgte var lys grå fordi jeg ikke likte den andre fargen jeg kunne bruke, som var mørk grå. Deretter fant jeg noen småbiter med oransje stoff pga. at det passet sammen.
Da jeg begynte å klippe ut forkleet var jeg veldig nøye med at rundingene på stoffet ikke skulle stå på skrå slik at det ble mer rette linjer, jeg var også nøye med det på lommen. Da bitene var tapet på der de skulle være startet jeg å sy det sammen, et problem med syingen var å få sydd nøyaktig på lommen fordi at forkleet ikke fikk mye plass på symaskinen når man skulle "svinge" under syingen.

Da alt var sydd sammen tredde jeg båndet igjennom forkleet som ble avslutningen på oppgaven.
Egenvurdering: Jeg ble fornøyd med at forkleet passet og fargene, men syingen var noe jeg tydelig ikke mestret, så det ble litt ujevne sømmer noen plasser men ellers syntes at jeg er rimelig fornøyd både over produktet og over at jeg har lært mye om sying.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar