tirsdag 17. desember 2013

Portrettoppgave med utgangspunkt fra foto

Oppgaven startet med at vi tok bilder av oss selv som til slutt skulle bli et maleri. Læreren sa at vi helst skulle ha et spesielt uttrykk i ansiktet for å  gi litt mer liv i bildet, som gjorde at jeg valgte et uttrykk fra filmen "the Shining".
Det første jeg gjorde var å få bildet til Photoshop, justere skygge rundt hodet på bildet og endre det til svart/hvit. Da bildet hadde blitt svart/hvit gjorde vi det om til mer kantete og fikk færre nivåer ved å bruke filtret "Cutout".
Etter at vi hadde skrevet ut bildet manglet vi bare å male det over til en plate som vi hadde grunnet. noe av problematikken ved å male det over var å få riktige kanter og farger. Etter Selve bildet ble malt ferdig tok jeg klipte papirbiter som jeg la på maleriet for å sjekke om det passet med noen farger på bildet. Jeg prøvde først rød, men fant ut at gult passet best pga. kontrasten.
Egenvurdering: Jeg synes at portrettet ble bedre enn forventet, å er rimelig fornøyd med resultatet. Noe jeg skulle endret er å sette på minst ett lag til men ellers så synes jeg bildet ble greit til slutt og er mest fornøyd med linjene og det gule på bildet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar