onsdag 9. april 2014

Moodboard: Marinejeger


Oppgaven jeg fikk var å lage Moodboard om yrkesplanene mine å siden jeg har to yrkesplaner valgte jeg det som jeg er mest sikker på at jeg vil bli som er Marinejeger. 
Det første jeg gjorde på denne oppgaven var å lage kladd med komposisjoner osv. og å finne passende bilder med like farger, og som var relevante for oppgaven. Jeg valgte også veldig bevist hva som skulle bli gjort på bildene som skulle hinte bedre om hva yrket er. Det jeg deretter gjorde var å å plassere bildene over et A3-ark for å justere hvor de forskjellige bildene skulle være, og for å se bedre hvor bildene skulle justeres/klippes.
Etter at klippingen var ferdig, gjorde jeg ferdig de siste justeringene før jeg limte på alle de forskjellige delene. Noe jeg hadde mye fokus på var også å holdet bildet mer seriøst og voksent, å fokusere mer på selve yrket og ikke bare våpen osv., men også grenene innenfor som feks. fallskjerm, dykking og vanelige operasjoner på land. Jeg satset mye på komposisjonene, med den skrå linjen fra fallskjermene til den personen som slipper seg ned fra tau på midten, og kald/varm kontrasten himmelen på begge sidene utgjorde. Jeg plasserte også MJK(MarineJegerKommmandoen) merket i det gyldne snittet med det røde bak for å ta igjen rødfargen som var strategisk plassert rundt i bildet.


Egenvurdering:
Det jeg ble mest fornøyd med på bildet er komposisjonen og hvordan kald/varm kontrasten gjør bildet mer oversiktlig og interessant. det jeg kunne gjort bedre var å jobbe litt mer med bildet som er øverst til høyre. Jeg har også fulgt kompetansemålene nokså godt, spesielt det med å fremheve yrket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar