mandag 7. april 2014

Mønsteroppgave





Det første jeg gjorde på denne oppgaven, var å tegne over denne 70-talls vw-bussen i PhotoShop . Jeg gjorde ganske mange endringer, både i fasongen, linjene og fargene på bussen for å skape min egen stil. Fargevalgene var også bevisst i forhold til at mønsteret skulle være rolig. Det jeg gjorde deretter var å lage et rolig mønster uten noen livlige linjer eller "illusjoner". Noe som var en utfordring var å få rapporten til å passe bra som et mønster.
Etter at jeg var ferdig med det rolige mønstret begynte jeg å lage de livlige mønstrene. Det jeg brukte mest i de livlige mønstrene var et mønsterelement med "Daft Punk" på, der jeg varierte fargene, komposisjonene og linjene. Målet med alle effektene slik som komplimentærkontrast osv. var å få mønstret så livlig som mulig. Jeg gjorde mye av det samme på alle de livlige mønstrene, bare at jeg varierte med fargene og plasseringen av mønsterelement og rapporter.

                                                                         


















                                                                    Egenvurdering:
Det jeg ble mest fornøyd med var det rolige mønstret der jeg tror at jeg fikk et rolig og avslappet bilde, og siden det er det mest redigerte bildet. Noe jeg kunne gjort bedre var de Livlige mønstrene, der jeg gjerne kunne ha hatt mer variasjon. Jeg prøvde også å overdrive livlighet så mye som mulig for å være sikker på å følge kompetansemålene, som jeg synes at jeg greide bra.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar