mandag 12. mai 2014

Broderioppgave

Det første jeg gjorde på denne oppgaven var å bestemme hva jeg skulle skrive på geriljabroderioppgaven. Etter at jeg hadde bladd igjennom ei bok om geriljabroderi fant jeg noe litt morsomt der det stod "vokt dem for musa", som jeg litt senere gjorde litt til mitt eget ved å skifte musa med hufsa. Noe jeg også gjorde var å skape min egen skrift, så den er helt hjemmelaga.

Da jeg startet å brodere fant jeg ut at jeg ville bruke korssting til skrifta og attersting og vanlige rette sting på hufsa med franske knuter som øyne. Selv om arbeidet var langsomt og gikk sakte, ble jeg ferdig i god tid. Noe jeg synes ble bra er fargene jeg brukte, lyst grønt og mørkt rødt for å skape lys/mørk og komplimentærkontrast.  Noe jeg også ble veldig fornøyd med var det klassiske uttrykket til hufsa samtidig som hun på en måte stråler (pga. at hun egentlig ikke er slem). Rammevalget synes jeg også passet bra istedet for hvit ramme fordi at det skapte mer spenning og at det rett og slett var mye finere. Jeg synes også at jeg fulgte kompetansemålene greit nok, men kunne prøvd ut litt flere stingtyper.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar